dissabte, 14 de març del 2015

Pont del tren de la riera

Pont del tren sobre la riera.

El pont de la riera de Malgrat és oblic, de 13,30 metres. El primer pont, com altres d’aquesta època, tindria dos trams sostinguts per estreps i una pila al centre de fàbrica de maó i pedra, amb una biga superior de ferro. Es completaria amb un tauler i baranes de fusta per al pas de vianants.

Al 1880, la Maquinista Terrestre y Marítima, S.A. va substituir el tauler a tots aquests ponts per un pont de ferro, tot reduint el nombre de piles a la meitat, quedant en aquest cas d’un sol tram, sense la pila central. Els estreps en fabrica de maó i pedra, rematats al front per tambors de pedra que coronen amb un casquet esfèric, que és el que es troba actualment, són els originals, on podem observar que estan preparats per instal·lar via doble. Tanmateix, disposaven d’un estret pas per a vianants amb taulons de fusta. 

El pont de ferro va ser canviat per una llosa de formigó , com a tots els ponts del Maresme, als anys 1980. El canvi es va fer durant una sola nit, per no afectar el servei de trens. El pont del ferrocarril, ara també fa el servei de pas inferior d’accés a la platja per a vehicles i vianants 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada